آموزش چندفرهنگی
جایگاه قومیت در برنامه های درسی رسمی رشته علوم انسانی(مورد مطالعه: دروس جامعه شناسی و تاریخ نظام جدید دوره دوم متوسطه) [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 73-94]
آموزش و پرورش
ارائه چارچوب توسعه اخلاق حرفهای مدیران با رویکرد آینده پژوهی [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 201-224]
آنتروپی شانون
جایگاه قومیت در برنامه های درسی رسمی رشته علوم انسانی(مورد مطالعه: دروس جامعه شناسی و تاریخ نظام جدید دوره دوم متوسطه) [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 73-94]
آینده پژوهی
ارائه چارچوب توسعه اخلاق حرفهای مدیران با رویکرد آینده پژوهی [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 201-224]
ا
اختلال اضطراب فراگیر
بررسی اختلال اضطراب فراگیر معلمان در شرایط همهگیری کووید-19 [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 45-68]
اختلال طیف اوتیسم
طراحی و اعتباریابی مقیاس درجه بندی سنجش مولفههای انتقال یادگیری یادگیرندگان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم در محیطهای یادگیری چندرسانهای [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 137-158]
ارزشیابی اعضای هیأت علمی
تدوین واعتباریابی مدل فرایند ارزشیابی ارتقاء وترفیع اعضای هیأت علمی [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 253-276]
ارزشیابی کاذب
ساخت پرسشنامه میزان شده برای تشخیص ارزشیابیکاذب در مدارس ابتدایی [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 91-116]
اساتید
تحلیل کیفی تنوع تجارب اساتید دانشگاه از مفهوم هویت حرفه ای [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 203-220]
اضطراب اجتماعی
رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه دانش آموزان با تحلیل رفتگی تحصیلی و اضطراب اجتماعی آنان (یک همبستگی بنیادی) [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 183-202]
اعضای هیئت علمی
تحلیل کیفی تنوع تجارب اساتید دانشگاه از مفهوم هویت حرفه ای [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 203-220]
اعضای هیات علمی
ارزیابی تعلق پارادایمی اعضای هیات علمی رشته مطالعات برنامه درسی:رویکردی به مطالعه فلسفه علم [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 183-200]
انتقال یادگیری
طراحی و اعتباریابی مقیاس درجه بندی سنجش مولفههای انتقال یادگیری یادگیرندگان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم در محیطهای یادگیری چندرسانهای [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 137-158]
اندازه اثر
رابطه هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی: یک مطالعه فراتحلیلی [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 161-182]
اندازه اثر
فراتحلیل رابطه خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]
ایوان ایلیچ
بررسی چیستی و ابعاد شبکههای یادگیری در دیدگاه ایوان ایلیچ [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 117-136]
برنامه درسی
شناسایی شاخص های محتوای مطلوب برای دروس رشته های علوم انسانی دانشگاه ها و میزان توجه به آن ها [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 225-252]
برنامه نویسی کامپیوتر
تأثیر درسافزار با رویکرد یادگیری مبتنی بر مغز بر سطوح یادگیری شناختی دانشآموزان [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 139-160]
پ
پارادایم - تعلق پارادایمی
ارزیابی تعلق پارادایمی اعضای هیات علمی رشته مطالعات برنامه درسی:رویکردی به مطالعه فلسفه علم [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 183-200]
پدیدارنگاری
تحلیل کیفی تنوع تجارب اساتید دانشگاه از مفهوم هویت حرفه ای [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 203-220]
پرسشنامه ارزشیابی کاذب
ساخت پرسشنامه میزان شده برای تشخیص ارزشیابیکاذب در مدارس ابتدایی [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 91-116]
پرسشنامه میزان شده
ساخت پرسشنامه میزان شده برای تشخیص ارزشیابیکاذب در مدارس ابتدایی [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 91-116]
پیشرفت تحصیلی
رابطه هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی: یک مطالعه فراتحلیلی [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 161-182]
ت
تحلیلرفتگی تحصیلی
رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه دانش آموزان با تحلیل رفتگی تحصیلی و اضطراب اجتماعی آنان (یک همبستگی بنیادی) [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 183-202]
تربیت انتقادی
احیای تعلیم و تربیت برای رهایی بخشی انسان با نظر به دیدگاههای هورکهایمر و آدورنو [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 51-72]
تعلیم و تربیت
آنارشیسم معرفتی - تحلیل ونقدی ازآراء فایرابند درفلسفه علم والزامات تربیتی آن [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 23-44]
تکثر
جایگاه قومیت در برنامه های درسی رسمی رشته علوم انسانی(مورد مطالعه: دروس جامعه شناسی و تاریخ نظام جدید دوره دوم متوسطه) [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 73-94]
تنوع قومی
جایگاه قومیت در برنامه های درسی رسمی رشته علوم انسانی(مورد مطالعه: دروس جامعه شناسی و تاریخ نظام جدید دوره دوم متوسطه) [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 73-94]
توسعه اخلاق حرفه ای
ارائه چارچوب توسعه اخلاق حرفهای مدیران با رویکرد آینده پژوهی [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 201-224]
توسعه حرفهای
ارائه الگوی توسعه حرفهای مدیران گروههای آموزشی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی بر اساس رویکرد ناب [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 221-240]
چ
چندرسانهای آموزشی
طراحی و اعتباریابی مقیاس درجه بندی سنجش مولفههای انتقال یادگیری یادگیرندگان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم در محیطهای یادگیری چندرسانهای [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 137-158]
خ
خرد ابزاری
احیای تعلیم و تربیت برای رهایی بخشی انسان با نظر به دیدگاههای هورکهایمر و آدورنو [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 51-72]
خرد انتقادی
احیای تعلیم و تربیت برای رهایی بخشی انسان با نظر به دیدگاههای هورکهایمر و آدورنو [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 51-72]
درسافزار
تأثیر درسافزار با رویکرد یادگیری مبتنی بر مغز بر سطوح یادگیری شناختی دانشآموزان [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 139-160]
ر
رشته های علوم انسانی دانشگاه ها
شناسایی شاخص های محتوای مطلوب برای دروس رشته های علوم انسانی دانشگاه ها و میزان توجه به آن ها [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 225-252]
رهایی بخشی
احیای تعلیم و تربیت برای رهایی بخشی انسان با نظر به دیدگاههای هورکهایمر و آدورنو [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 51-72]
روایتپژوهی و تجارب
عوامل مؤثر بر تکوین هویت حرفه ای معلم: روایت پژوهی رویدادهای زندگی یک معلم [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 1-22]
روش تحلیلی-استنتاجی
احیای تعلیم و تربیت برای رهایی بخشی انسان با نظر به دیدگاههای هورکهایمر و آدورنو [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 51-72]
روش علمی
آنارشیسم معرفتی - تحلیل ونقدی ازآراء فایرابند درفلسفه علم والزامات تربیتی آن [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 23-44]
رویدادهای زندگی
عوامل مؤثر بر تکوین هویت حرفه ای معلم: روایت پژوهی رویدادهای زندگی یک معلم [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 1-22]
رویکرد ناب
ارائه الگوی توسعه حرفهای مدیران گروههای آموزشی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی بر اساس رویکرد ناب [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 221-240]
س
ساخت ابزار
ساخت پرسشنامه میزان شده برای تشخیص ارزشیابیکاذب در مدارس ابتدایی [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 91-116]
سبک معماری
بازبینی مفهوم نمای بناهای شهری از دیدگاه کودکان 4-6 سال شهر و بررسی تأثیر آن به لحاظ سبکهای مختلف معماری (از کلاسیک تا معاصر) [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 119-138]
ش
شایستگی معلم
ساخت و اعتباریابی آزمون شایستگیهای فناورانهی معلمان دورهی ابتدایی [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 241-262]
شایستگیهای فناورانه
ساخت و اعتباریابی آزمون شایستگیهای فناورانهی معلمان دورهی ابتدایی [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 241-262]
شبکههای یادگیری
بررسی چیستی و ابعاد شبکههای یادگیری در دیدگاه ایوان ایلیچ [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 117-136]
ط
طرحوارههای ناسازگار اولیه
رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه دانش آموزان با تحلیل رفتگی تحصیلی و اضطراب اجتماعی آنان (یک همبستگی بنیادی) [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 183-202]
ع
علم
آنارشیسم معرفتی - تحلیل ونقدی ازآراء فایرابند درفلسفه علم والزامات تربیتی آن [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 23-44]
فرایند ارزشیابی
تدوین واعتباریابی مدل فرایند ارزشیابی ارتقاء وترفیع اعضای هیأت علمی [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 253-276]
فلسفه علم
ارزیابی تعلق پارادایمی اعضای هیات علمی رشته مطالعات برنامه درسی:رویکردی به مطالعه فلسفه علم [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 183-200]
فناوری اطلاعات و ارتباطات
ساخت و اعتباریابی آزمون شایستگیهای فناورانهی معلمان دورهی ابتدایی [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 241-262]
ق
قومیت
جایگاه قومیت در برنامه های درسی رسمی رشته علوم انسانی(مورد مطالعه: دروس جامعه شناسی و تاریخ نظام جدید دوره دوم متوسطه) [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 73-94]
ک
کارراهه شخصی
موفقیت در کارراهه شغلی با آموزش نیروی انسانی [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 95-118]
کلیدواژهها: هویت حرفهای
تحلیل کیفی تنوع تجارب اساتید دانشگاه از مفهوم هویت حرفه ای [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 203-220]
کودک
بازبینی مفهوم نمای بناهای شهری از دیدگاه کودکان 4-6 سال شهر و بررسی تأثیر آن به لحاظ سبکهای مختلف معماری (از کلاسیک تا معاصر) [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 119-138]
م
محتوا
شناسایی شاخص های محتوای مطلوب برای دروس رشته های علوم انسانی دانشگاه ها و میزان توجه به آن ها [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 225-252]
مدارس ابتدایی
ارائه مدل مناسب مدیریت چند فرهنگی در مدارس ابتدایی ایران [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 1-24]
مدرسه زدایی
بررسی چیستی و ابعاد شبکههای یادگیری در دیدگاه ایوان ایلیچ [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 117-136]
مدل چند ارزشی
ساخت پرسشنامه میزان شده برای تشخیص ارزشیابیکاذب در مدارس ابتدایی [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 91-116]
مدل سه شاخکی
ارائه چارچوب توسعه اخلاق حرفهای مدیران با رویکرد آینده پژوهی [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 201-224]
مدیران گروههای آموزشی
ارائه الگوی توسعه حرفهای مدیران گروههای آموزشی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی بر اساس رویکرد ناب [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 221-240]
مدیریت چندفرهنگی
ارائه مدل مناسب مدیریت چند فرهنگی در مدارس ابتدایی ایران [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 1-24]
معلم
عوامل مؤثر بر تکوین هویت حرفه ای معلم: روایت پژوهی رویدادهای زندگی یک معلم [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 1-22]
معلمان
بررسی اختلال اضطراب فراگیر معلمان در شرایط همهگیری کووید-19 [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 45-68]
معلمان ابتدایی
ساخت و اعتباریابی آزمون شایستگیهای فناورانهی معلمان دورهی ابتدایی [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 241-262]
معماری
بازبینی مفهوم نمای بناهای شهری از دیدگاه کودکان 4-6 سال شهر و بررسی تأثیر آن به لحاظ سبکهای مختلف معماری (از کلاسیک تا معاصر) [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 119-138]
مقیاس درجهبندی نگارهای
طراحی و اعتباریابی مقیاس درجه بندی سنجش مولفههای انتقال یادگیری یادگیرندگان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم در محیطهای یادگیری چندرسانهای [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 137-158]
موفقیت بین فردی
موفقیت در کارراهه شغلی با آموزش نیروی انسانی [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 95-118]
موفقیت سلسله مراتبی
موفقیت در کارراهه شغلی با آموزش نیروی انسانی [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 95-118]
موفقیت شغلی
موفقیت در کارراهه شغلی با آموزش نیروی انسانی [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 95-118]
موفقیت مالی
موفقیت در کارراهه شغلی با آموزش نیروی انسانی [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 95-118]
ن
نظام ارتقاء و ترفیع
تدوین واعتباریابی مدل فرایند ارزشیابی ارتقاء وترفیع اعضای هیأت علمی [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 253-276]
نظام پاداش دهی
تدوین واعتباریابی مدل فرایند ارزشیابی ارتقاء وترفیع اعضای هیأت علمی [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 253-276]
نقاشی
بازبینی مفهوم نمای بناهای شهری از دیدگاه کودکان 4-6 سال شهر و بررسی تأثیر آن به لحاظ سبکهای مختلف معماری (از کلاسیک تا معاصر) [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 119-138]
نقش ذینفعان مدرسه
ارائه مدل مناسب مدیریت چند فرهنگی در مدارس ابتدایی ایران [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 1-24]
نمای شهری
بازبینی مفهوم نمای بناهای شهری از دیدگاه کودکان 4-6 سال شهر و بررسی تأثیر آن به لحاظ سبکهای مختلف معماری (از کلاسیک تا معاصر) [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 119-138]
و
ویژگیهای مدرسه
ارائه مدل مناسب مدیریت چند فرهنگی در مدارس ابتدایی ایران [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 1-24]
ویژگیهای مدیر
ارائه مدل مناسب مدیریت چند فرهنگی در مدارس ابتدایی ایران [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 1-24]
ه
همبستگی کانونی
رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه دانش آموزان با تحلیل رفتگی تحصیلی و اضطراب اجتماعی آنان (یک همبستگی بنیادی) [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 183-202]
همه گیری کووید-19
بررسی اختلال اضطراب فراگیر معلمان در شرایط همهگیری کووید-19 [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 45-68]
هوش هیجانی
رابطه هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی: یک مطالعه فراتحلیلی [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 161-182]
هویت حرفهای
عوامل مؤثر بر تکوین هویت حرفه ای معلم: روایت پژوهی رویدادهای زندگی یک معلم [دوره 27، شماره 2، 1399، صفحه 1-22]
ی
یادگیری شناختی
تأثیر درسافزار با رویکرد یادگیری مبتنی بر مغز بر سطوح یادگیری شناختی دانشآموزان [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 139-160]
یادگیری مبتنی بر مغز
تأثیر درسافزار با رویکرد یادگیری مبتنی بر مغز بر سطوح یادگیری شناختی دانشآموزان [دوره 27، شماره 1، 1399، صفحه 139-160]